ميثاق رايانه
آموزش رايانه
نويسندگان
لينک دوستان
لينكي ثبت نشده است
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 3
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

يكي از دغدغه‌هاي مهم براي تمام كاربران دستگاه‌هاي هوشمند از قبيل تلفن يا لپتاپ، از دست دادن اطلاعات هنگام بازنشاني است كه با چند راهكار ساده مي‌تواند رفع شود.

 

براي اولين بار چه احساسي داشتيد زماني كه هر يك از دستگاه‌هاي خود را روشن كرديد و همه چيز عالي بود و شاهد عملكرد سريع و امكانات فراوان بوده‌ايد؟ خبر خوب اين كه باز هم مي‌توانيد هر زمان كه بخواهيد با تنظيم مجدد تلفن يا رايانه خود دوباره اين احساس را تجربه كنيد.

بازنشاني دستگاه چيزي فراتر از شروعي تازه است. مي‌تواند باگ‌هاي مداوم را برطرف كند، از شر برنامه‌هاي ناخواسته و بدافزار‌هاي خطرناك خلاص شود و فضاي ذخيره‌سازي دستگاه شما را آزاد كند.

ضربه زدن يا كليك كردن روي دكمه تنظيم مجدد مي‌تواند ترسناك باشد؛ اما تا زماني كه مشكلات احتمالي را در نظر بگيريد و با دقت پيش برويد، تصميم شما بايد خوب باشد.

در ادامه چند راهكار ساده و در عين حال كارآمد توصيه مي‌شود كه به كارگيري آن‌ها مي‌تواند تا حد قابل توجهي مشكلاتتان را برطرف كند.

 قبل از تنظيم مجدد، يك برنامه ريزي كنيد

بازنشاني دستگاه، آن را پاك مي‌كند و شما را به مرحله راه‌اندازي بازمي‌گرداند. بنابراين بايد مطمئن شويد كه ابتدا از تمام اطلاعات مهم شما نسخه پشتيبان تهيه شده است. ارزش آن را دارد كه برخي از نكات سريع را در اين جا بياوريم.

پشتبان گيري يك راه عاقلانه است. قبل از شروع فرآيند بازنشاني، به اين فكر كنيد كه فايل‌هاي مهم خود را كجا ذخيره كرده‌ايد و مطمئن شويد كه كپي‌هايي از آن‌ها را در دستگاه ديگري، درايو ديسك يا در فضاي ابري داريد. اپليكيشن‌هاي ابري امروزه معمول هستند و قرار است در چندين دستگاه استفاده شوند.

علاوه بر اين اپل، گوگل و مايكروسافت همه در سال‌هاي اخير بيشتر به سمت ابر متمركز شده‌اند. با iCloud، Google Drive، و OneDrive اكنون راحت‌تر از هميشه مي‌توانيد به داده‌هاي خود از هر جا دسترسي داشته باشيد و دائما از آن‌ها در فضاي ابري نسخه پشتيبان تهيه كنيد.

برنامه‌هاي روميزي مانند پورتال بازي Steam و Adobe Photoshop داده‌ها را به و از فضاي ابري همگام‌سازي مي‌كنند؛ اما ارزش اين را دارد كه دوباره بررسي كنيد كه برنامه‌هايي كه به طور منظم استفاده مي‌كنيد در واقع پشتيبان‌گيري را انجام مي‌دهند كه انتظار داريد يا خير. شما همچنين مي‌خواهيد بدانيد كه آيا مي‌توانيد به راحتي آن‌ها را پس از ضربه زدن به تنظيم مجدد دوباره بارگيري كنيد يا خير.

اگر از تلفن خود براي اثبات هويتتان براي حساب‌هاي داراي احراز هويت دو مرحله‌اي (۲FA) استفاده مي‌كنيد، بهتر است بدانيد كه وقتي آن را بازنشاني مي‌كنيد، اين داده‌ها ناپديد مي‌شوند. شما بايد كاملا مطمئن شويد كه هنوز هم مي‌توانيد بدون ۲FA وارد حساب‌هاي آنلاين خود شويد، البته به طور موقت.

معناي اين كار در عمل به حساب‌هاي فعال ۲FA و روش ۲FA كه براي هر كدام از آن‌ها استفاده مي‌كنيد، بستگي دارد. كمي تحقيق كنيد و نگران نباشيد. برخي از حساب‌ها به شما كد‌هاي پشتيبان مي‌دهند تا در صورت خرابي ۲FA از آن استفاده كنيد. بنابراين اگر كدي دريافت كرديد، مطمئن شويد كه در مكاني امن و در دسترس است. براي ساير حساب‌ها، ممكن است غيرفعال كردن ۲FA ساده‌تر باشد تا زماني كه همه چيز را دوباره روي تلفن خود تنظيم كنيد.

اپل و گوگل هر دو به شما اجازه مي‌دهند از كد‌هاي پيامك به عنوان پشتيبان براي برنامه احراز هويت ۲FA و كد تاييد استفاده كنيد. بنابراين اين يك گزينه است؛ با فرض اين كه سيم كارت خود را پس از تنظيم مجدد گوشي خود نگه داريد. فراتر از آن، ساير برنامه‌هاي احراز هويت به شما امكان مي‌دهند از لاگين‌هاي خود در فضاي ابري نسخه پشتيبان تهيه كنيد كه ممكن است براي شما بهترين كار را داشته باشد، يا مي‌توانيد برنامه احراز هويت و كد‌هاي آن را به تلفن يا رايانه لوحي ديگري منتقل كنيد، اگر يك دستگاه يدكي داريد.

هنگامي كه تصميم گرفتيد تلفن يا رايانه خود را بازنشاني كنيد، ايده خوبي است كه چند روز دقيقا يادداشت كنيد كه چگونه از آن استفاده مي‌كنيد به اين ترتيب به راحتي مي‌توانيد همه چيز را همان طور كه دوست داريد، برگردانيد. بيشتر توسعه‌دهندگان نرم‌افزار مي‌دانند كه دستگاه‌ها مرتبا بازنشاني يا گم مي شوند يا به سرقت مي‌روند. بنابراين بايد براي آن برنامه‌ريزي مي‌كردند، اما بهتر است مطمئن شويد.

به خاطر داشته باشيد كه دانلود گيگابايت داده از وب بسته به سرعت اتصال اينترنت شما مي‌تواند زمان زيادي را ببرد. براي مثال، اگر انبوهي از فايل‌ها را در Dropbox داريد، هميشه مي‌توانيد آن‌ها را از فضاي ابري دوباره دانلود كنيد؛ اما ممكن است قبل از تنظيم مجدد، كپي كردن آن‌ها در يك هارد ديسك خارجي سريع‌تر و آسان‌تر باشد. به اين ترتيب، وقتي كارتان تمام شد، مي‌توانيد آن‌ها را مستقيما منتقل كرده و فشار روي پهناي باند خود را كاهش دهيد.

نحوه راه اندازي مجدد گوشي اندرويدي

گوگل همواره نرم افزار خود را با در نظر گرفتن فضاي ابري توسعه داده است و همه چيز از جيميل تا تصاوير گوگل بيشتر به صورت آنلاين زندگي مي‌كند. با اين حال، همچنان بايد مطمئن شويد كه همه چيز‌هايي كه نياز داريد در فضاي ابري قرار دارند و به هيچ چيز ذخيره شده در تلفن خود مانند فايل‌هاي دانلود شده از وب نياز نداريد.

همچنين ارزش اين را دارد كه مجددا بررسي كنيد كه همه نام‌هاي كاربري و رمز‌هاي عبور برنامه‌هاي خود و حساب گوگل خود را در اين مورد مي‌دانيد. زيرا پس از بازنشاني بايد دوباره آن‌ها را وارد كنيد. نگران نباشيد كه مجبور شويد براي برنامه‌هايي كه قبلا مالك آن هستيد، پول بپردازيد، پس از اين كه وارد حساب گوكل خود شويد و بدانيد قبلا چه چيزي خريداري كرده‌ايد، اپل استور شما را مي‌شناسد.

فرآيند پشتيبان‌گيري خود اندرويد را در قسمت «سيستم و پشتيبان‌گيري» در «تنظيمات» پيدا خواهيد كرد. اين شامل داده‌هايي مانند مخاطبان، پيام‌هاي متني و تنظيمات خاص دستگاه از جمله رمز‌هاي عبور WiFi مي‌شود. اين گزينه خوبي است، اما مطمئن شويد كه همه چيز‌هايي را كه مي‌خواهيد ذخيره كنيد، پوشش مي‌دهد.

وقتي آماده راه اندازي مجدد شديد، مطمئن شويد كه تلفنتان به برق وصل بوده و در حال شارژ است تا فرآيند مختل نشود. تنظيمات را باز كنيد و سپس گزينه‌هاي System، Reset و Erase all data (بازنشاني كارخانه) را انتخاب كنيد. سپس اندرويد يك نماي كلي از داده‌هايي را كه مي‌خواهيد پاك كنيد به شما نشان مي‌دهد. روي Erase all data ضربه بزنيد، كد پين قفل صفحه را وارد كنيد، سپس دوباره روي Erase all data ضربه بزنيد تا فرآيند بازنشاني شروع شود. پس از تكميل بازنشاني، دوباره در مراحل راه اندازي اندرويد خواهيد بود.

اندرويد

چگونه آيفون را راه اندازي كنيم؟

به‌طور سنتي، اپل در زمينه همگام‌سازي مداوم داده‌ها با فضاي ابري به اندازه گوگل زيرك نبوده است، اما iCloud در سال‌هاي اخير بهبود يافته است. اكنون قادر است مقدار قابل توجهي از اطلاعات را براي شما ذخيره كند (از مخاطبان گرفته تا تقويم) در حالي كه مشغول تنظيم مجدد تلفن خود هستيد. وقتي زمان نصب مجدد برنامه‌ها فرا مي‌رسد، اپ استور اپل آنچه را پرداخت كرده‌ايد به خاطر مي‌آورد، بنابراين نيازي به خريد مجدد آن‌ها نخواهيد داشت.

در مورد پشتيبان‌گيري، iOS يك گزينه پشتيبان‌گيري جامع دارد كه از رايانه يا iCloud استفاده مي‌كند. تنظيمات را باز كنيد، روي نام خود در بالا ضربه بزنيد و سپس iCloud را انتخاب كنيد. مي‌توانيد برنامه‌هايي را كه داده‌ها را به وب ارسال مي‌كنند، ببينيد؛ همچنين مي‌توانيد پشتيبان‌گيري iCloud را از اين ليست انتخاب كنيد تا مطمئن شويد درست قبل از شروع به تنظيم مجدد گوشي، پشتيبان‌گيري انجام شده است.

اپل يك سند پشتيباني كامل در مورد بازنشاني آيفون شما دارد كه بايد قبل از ادامه آن را بخوانيد تا مطمئن شويد همه كار‌هاي لازم را انجام داده‌ايد؛ همچنين نحوه پشتيبان‌گيري از تلفن خود را در صورت نياز به كمك بيشتر در اين مورد پوشش مي‌دهد، iOS در واقع از شما مي‌خواهد كه هنگام تنظيم مجدد، يك نسخه پشتيبان تهيه كنيد، اگر مدتي است كه آن را اجرا نكرده‌ايد.

گوشي خود را به برق وصل كرده و شارژ كنيد تا مطمئن شويد بازنشاني قطع نمي‌شود، سپس تنظيمات را باز كنيد و General، Transfer يا Reset iPhone را انتخاب كنيد، در مرحله بعد انتخاب كنيد كه آيا مي‌خواهيد دستگاه را بازنشاني كنيد يا همه محتوا و تنظيمات را پاك كنيد. از شما خواسته مي‌شود تا رمز عبور تلفن و احتمالا رمز عبور Apple ID خود را براي تاييد انتخاب خود وارد كنيد، اين يك راه خوب است براي اطمينان از اين كه رمز عبور Apple ID خود را به خاطر مي‌آوريد. زيرا براي ورود مجدد به آن نياز داريد. پس از تنظيم مجدد، آيفون در صفحه تنظيمات راه اندازي مجدد مي‌شود.

آيفون

نحوه راه اندازي مجدد ويندوز

با وجود OneDrive كه اكنون چنين بخشي جدايي ناپذير از ويندوز است، بسياري از فايل‌هاي شما بايد به طور خودكار با ابر همگام شوند، حتي اگر از گزينه‌هاي شخص ثالث مانند Google Drive يا Dropbox استفاده نمي‌كنيد، با اين اوصاف، همچنان بايد هارد ديسك خود را اسكن كنيد تا به دنبال فايل‌هايي بگرديد كه ممكن است در جاي ديگري نسخه پشتيبان تهيه نشوند.

شما همچنين بايد برنامه‌هاي دسكتاپ خود را مرور كنيد؛ زيرا اغلب به اندازه برنامه‌هاي تلفن همراه آماده نيستند كه همه چيز را از ابر بازيابي كنيد. مطمئن شويد كه همه فايل‌ها، جزئيات خريد و اطلاعات ورود به سيستم مورد نياز را قبل از پاك شدن اين برنامه‌ها داريد، بايد همه آن‌ها را دوباره دانلود كنيد و پس از تكميل بازنشاني، آن‌ها را از ابتدا تنظيم كنيد.

ويندوز در واقع به شما اين امكان را مي‌دهد كه كل رايانه خود را بازنشاني كنيد، يا فقط فايل‌هاي كليدي ويندوز را بازنشاني كنيد و فايل‌هاي شخصيتان را به همان شكلي كه هستند رها كنيد. اين كار باعث مي‌شود از مشكل پشتيبان‌گيري صرفه‌جويي كنيد، اما به اندازه بازنشاني كامل موثر نيست. براي شروع تازه خود، مي‌توانيد از يك نسخه محلي ويندوز (روش سنتي) يا يك نسخه دانلود شده از وب استفاده كنيد، معمولا ترجيح داده مي‌شود، اگر پهناي باند شما بتواند آن را دريافت كند. اگر براي هر يك از اين گزينه‌ها به كمك نياز داريد، مايكروسافت اطلاعات زيادي در مورد تنظيم مجدد رايانه شخصي و استفاده از ابر به عنوان پشتيبان تنظيم مجدد دارد.

اگر از لپ‌تاپ استفاده مي‌كنيد، مطمئن شويد كه شارژ مي‌شود تا احتمالي وجود نداشته باشد كه باتري مرده فرآيند تنظيم مجدد را مختل كند. در ويندوز ۱۰، تنظيمات را از منوي استارت باز كنيد، گزينه Update & Security و سپس Recovery را انتخاب كنيد. در قسمت Reset this PC، روي Get start كليك كنيد.

در ويندوز ۱۱، اين مراحل عبارتند از: تنظيمات > سيستم > بازيابي > بازنشاني اين رايانه > بازنشاني رايانه شخصي. مهم نيست سيستم عامل شما چيست، گزينه‌هايي را كه به آن‌ها اشاره كرديم مشاهده خواهيد كرد: Keep my files يا Remove Everything. هنگامي كه انتخاب خود را انجام داديد و تصميم گرفتيد كه آيا مي‌خواهيد برنامه‌هاي خود را با فايل‌هاي خود نگه داريد روي Next و سپس Reset در صفحه‌هاي خود كليك كنيد. وقتي رايانه راه‌اندازي مجدد مي‌شود، دوباره به صفحه تنظيمات باز مي‌گرديد.

ويندوز

نحوه بازنشاني maغير مجاز مي باشد

رايانه‌هاي اپل اكنون به اندازه تلفن‌هايش از iCloud استفاده مي‌كنند، بنابراين بسياري از برنامه‌هاي مك شما احتمالا قبلا به‌طور خودكار از خود نسخه پشتيبان تهيه مي‌كنند. اگر منوي Apple را باز كنيد، سپس System Preferences، Apple ID و iCloud را انتخاب كنيد، مي‌توانيد ليستي از اين برنامه‌ها را ببينيد، همچنين مي‌توانيد از ابزار Time Machine خود اپل براي پشتيبان‌گيري نيز استفاده كنيد، تا زماني كه يكي از روش‌هاي پشتيبان‌گيري وجود دارد، نگران نباشيد.

مانند هر دستگاه ديگري، برنامه‌هايي را كه روزانه استفاده مي‌كنيد، بررسي كنيد تا مطمئن شويد كه مي‌توانند پس از بازنشاني بازيابي شوند. آيا مي‌توانيد دوباره آن‌ها را از وب دانلود كنيد؟ آيا همه نام‌هاي كاربري و رمز‌هاي عبور حساب را مي‌شناسيد؟ آيا تنظيمات شما در جايي بك آپ گرفته شده است؟ به نرم افزار‌هاي قديمي‌تر كه ممكن است به اندازه برنامه‌هاي جديدتر براي ابر آماده نباشند، توجه ويژه‌اي داشته باشيد.

اگر با مك بوك سر و كار داريد، قبل از شروع بازنشاني، آن را شارژ كنيد تا باتري خالي فرآيند بازنشاني را قطع نكند، همچنين بايد سند رسمي پشتيباني اپل را بخوانيد تا به شما ايده دهد كه قرار است چه اتفاقي بيفتد. سپس بايد مك خود را خاموش و دوباره روشن كنيد. در دستگاه‌هاي سيليكوني اپل (بيشتر دستگاه‌هايي كه از سال ۲۰۲۰ توليد مي‌شوند)، دكمه روشن/خاموش را نگه داريد تا پيوند گزينه‌ها را ببينيد، سپس روي آن ضربه بزنيد و Continue را انتخاب كنيد. در مك‌هاي مبتني بر اينتل، Cmd+R را درست پس از روشن كردن مجدد مك خود فشار دهيد و نگه داريد تا لوگوي اپل را مشاهده كنيد.

مك

در اين مرحله در گزينه‌هاي بازيابي maغير مجاز مي باشد هستيد. حساب كاربري خود را انتخاب كرده، گذرواژه خود را وارد كنيد، سپس Reinstallmaغير مجاز مي باشد را انتخاب كنيد و به محض بالا آمدن صفحه‌ها، روي صفحه‌ها كار كنيد. در طول مسير، بايد انتخاب كنيد كه سيستم عامل را روي كدام ديسك نصب كنيد (اكثر سيستم‌ها فقط يك درايو دارند). هنگامي كه فرآيند بازنشاني به پايان رسيد، بلافاصله به صفحه تنظيمات maغير مجاز مي باشد باز مي‌گرديد

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ] [ ۱۰:۰۵:۰۷ ] [ ميثاق خلج جملگي ]
[ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی